본문 바로가기
Young Sheldon II

1. Is he okay?

by 이지레이첼 2023. 12. 26.

 

Mom : Daddy's not feeling good.
           We're gonna go see a doctor.
Missy : Is he okay?
Mom : He's gonna be fine.
           You just sit right there.
           Meemaw's on her way over to cook you dinner.
Sheldon : Can we come with you?
Mom : No. just stay right there, don't move.
           George, let's go.

(A few minutes later)
Missy : How long are we supposed to sit here?
Sheldon : I don't know.
                She said don't move.
                She was very clear.
Missy : Hope I don't have to go to the bathroom.

 

<본문 설명>

Mom : Daddy's not feeling good.
           We're gonna go see a doctor.

Mom : 아빠가 몸이 안 좋아서 병원에 가봐야겠다.

gonna= going to를 줄인 구어체.


Missy : Is he okay?

Missy : 아빠는 괜찮아요?


Mom : He's gonna be fine.
           You just sit right there.
           Meemaw's on her way over to cook you dinner.

Mom : 괜찮을 거야.
           얌전히 앉아 있어.
           할머니가 와서 저녁해 주실 거야

Meemaw(미모우)는 미국 텍사스주 근방에서 손주들이 외할머니를 부르는 사랑스런 느낌의 사투리.

 on her way 그녀가 오는 길이다


Sheldon : Can we come with you?

Sheldon : 같이 가면 안돼요?


Mom : No. just stay right there, don't move.
           George, let's go.

Mom : 안 돼. 거기 앉아서 움직이지 마.
           조지 가요.

 

(A few minutes later)


Missy : How long are we supposed to sit here?

Missy : 여기 얼마나 앉아 있어야 해?


Sheldon : I don't know.
                She said don't move.
                She was very clear.

Sheldon : 글쎄. 
                 엄마가 움직이지 말라고 하셨어.
                 분명하게 말씀하셨잖아.


Missy : Hope I don't have to go to the bathroom.

Missy :  화장실에 가고 싶지 아야 할 텐데.

 don't have to : ~할 필요없다

 

<패턴 연습>

1. feel에 관련된 표현들

feel good은 기분이 좋다 또는 건강상태가 좋다
feel well은 건강상태가 좋다

 

I feel happy - 나는 행복하다.
I feel sad - 나는 슬프다.
I feel excited - 나는 흥분된다.
I feel tired - 나는 피곤하다.
I feel anxious - 나는 불안하다.
I feel nervous - 나는 긴장된다.
I feel relaxed - 나는 편안하다.
I feel angry - 나는 화가 난다.

 

위의 문장들은 be동사를 사용해도 됩니다.

I am happy - 나는 행복하다.
I am sad - 나는 슬프다.
I am excited - 나는 흥분된다.
I am tired - 나는 피곤하다.
I am anxious - 나는 불안하다.
I am nervous - 나는 긴장된다.
I am relaxed - 나는 편안하다.
I am angry - 나는 화가 난다.

feel은 일시적인 감정상태를 am은 지속적인 상태를 나타낸다고 하지만

특별한 구분 없이 사용하셔도 되겠습니다..

 

 

2. go to see a doctor 병원에 가다

go to the hospital과 함께 많이 사용하는 표현이에요.

 

She needs to see a doctor.

그녀는 병원에 가야 해.


 I didn't have time to go see a doctor.

나는 병원 갈 시간이 없어.


You should go see a doctor before it gets worse. 

다 나빠지기 전에 병원에 가야 해.


If you are passing blood, you ought to see a doctor.

만약에 피가 나면 병원에 가봐야 해.

 

I suggested he should see a doctor.

나는 그가 병원에 가볼 것을 제안했다.


 You'd better see a doctor about that cough.

그 기침은 병원에 가보는 게 좋을 거야.


 It was  still painful so I went to see a doctor.

계속 아파서 나는 병원에 갔다.


 I've been trying to convince her to see a doctor.

나는 그녀에게 병원에 가보라고 설득하는 중이다.


3. on one's way ~로 가는(오는) 중이다

 

I’m on my way to the store.

나는 가게로 가는 중이다.


She’s on her way to the airport.

그녀는 공항으로 가는 중이다.


I'm on my way home.

나는 집으로 가는 중이다.


We’re on our way to the concert.

우리는 콘서트로 가는 중이다.


I was on my way to work when I got your call.

당신의 전화를 받았을 때, 나는 일하러 가는 중이었다.


She was on her way to the gym.

그녀는 운동하러 가는 중이었다.


He was on his way to the meeting.

그는 회의에 가는 중이었다.

 

4. don't have to : ~할 필요없다

have to (~해야만 한다)지만 부정문

don't have to(=don't need to)는 '~할 필요가 없다'

They don’t have to wear a suit.
그들은 정장을 입을 필요가 없습니다.

He doesn’t have to take the exam.
그는 시험을 볼 필요가 없습니다.

He didn’t have to work for a salary.
그는 월급을 위해 일할 필요가 없었습니다.

We don’t have to buy eggs.
우리는 달걀을 사야 할 필요가 없습니다.

You don’t have to come here every day.
당신은 매일 여기에 올 필요가 없습니다.

You don’t have to hide your feelings.
당신은 감정을 숨길 필요가 없습니다.

 

<영작 연습>

Mom : 아빠가 몸이 안 좋아서 병원에 가봐야겠다.
Missy : 아빠는 괜찮아요?
Mom : 괜찮을 거야.
           얌전히 앉아 있어.
           할머니가 와서 저녁해 주실 거야
Sheldon : 같이 가면 안 돼요?
Mom : 안 돼. 거기 앉아서 움직이지 마.
           조지 가요.
(얼마 후)
Missy : 여기 얼마나 앉아 있어야 해?
Sheldon : 글쎄. 
                 엄마가 움직이지 말라고 하셨어.
                 분명하게 말씀하셨잖아.

Missy :  화장실에 가고 싶지 아야 할 텐데.

 

 

<본문 무료 다운로드>

https://drive.google.com/file/d/14BkPhSx3NC6eRFoq0Xw69nzIURxlXaV3/view?usp=sharing

 

Young Sheldon II 1.아빠는 괜찮아요hwpx.pdf

 

drive.google.com

 

반응형

'Young Sheldon II' 카테고리의 다른 글

5. Believe in yourself!  (0) 2024.01.18
4. We're going to jail.  (0) 2024.01.12
3. I'm driving to the hospital.  (0) 2024.01.07
2. Dad's in the hospital.  (2) 2024.01.01

댓글