본문 바로가기
Daily conversation

3. But I'm passionate about it.

by 이지레이첼 2023. 11. 9.

A : What are your plans for the future?
B : I'm studying to become a doctor.
     I want to help people.
A : That's a noble goal.
      It must be a lot of hard work.
B : It is, but I'm passionate about it.

      How about you?

A : I'm working towards opening my own business someday.
B : Entrepreneurship sounds exciting.

     What kind of business?
A : I'm thinking of starting a small café with a focus on organic food.

B : That's a great idea, especially with the growing health trend.
A :  I hope it will make a positive impact on the community.

 

<본문 해설>

A : What are your plans for the future?

A : 앞으로의 계획이 뭐예요? 


B : I'm studying to become a doctor.

B : 의사가 되기 위해 공부 중이에요. 


     I want to help people.

    사람들을 돕고 싶어요. 


A : That's a noble goal.

A : 정말로 훌륭한 목표네요. 

noble 고결한, 고귀한, 숭고한


      It must be a lot of hard work.

      상당히 힘들 것 같지만요.


B : It is, but I'm passionate about it.

B : 맞아요, 그렇지만 저는 그 일에 대한 열정이 있어요.

 passionate 열정적인

 

      How about you?

      그럼 당신은요?

 

A : I'm working towards opening my own business someday.

A : 언젠가 제 자신의 사업을 시작하려고 노력 중이에요. 

towards  (어떤 방향을) 향하여

own 자신의


B : Entrepreneurship sounds exciting.

B : 창업, 정말 흥미롭네요.

Entrepreneurship (언터퍼너얼쉽) 기업가 활동

여기선 창업으로 해석했습니다.

 

     What kind of business?

     어떤 사업을 생각하고 있어요?


A : I'm thinking of starting a small café with a focus on organic food.

A : 유기농 음식을 주력으로 하는 작은 카페를 생각하고 있어요.

organic(오ㄹ가닉) 유기농의 

I'm thinking of  ~할까 생각 중이다

focus on 집중하다, 초점을 맞추다

 

B : That's a great idea, especially with the growing health trend.

B : 그거 정말 좋은 생각이네요, 특히 요즘 건강에 대한 관심이 높아지고 있으니까요. 

especially 특별히

trend 동양, 추세, 트렌드


A : I hope it will make a positive impact on the community.

    그것이 지역 사회에 좋은 영향을 미치길 바라요.

positive 긍정적인

impact 영향, 충격

community 지역사회, 공동체

 

<패턴 연습>

1. want to 

정말 많이 사용하는  want(원하다)이지만

뒤에 명사 형태가 와야 해서 동사를 사용하려면

to 부정사의 형태가 되어야 하는 거 기억하고

문장 만들어 주세요.

 

I want a book. 나는 책을 원한다.

I want to read a book. 나는 책을 읽기를 원한다.

 

 I want to go to the park.

나는 공원에 가고 싶다.
She doesn’t want to eat dinner yet.

그녀는 아직 저녁을 먹고 싶지 않다.
They want to watch the new movie.

그들은 새 영화를 보고 싶어 한다.
He wants to play the guitar.

그는 기타를 치고 싶어 한다.
I want to visit Paris someday.

나는 언젠가 파리를 방문하고 싶다.
I want to become a successful entrepreneur.

나는 성공적인 기업가가 되고 싶다.
She wants to write a book.

그녀는 책을 쓰고 싶어한다.
We want to make a positive impact on the community.

우리는 지역 사회에 긍정적인 영향을 미치고 싶다.

 

2.  It must be 분명히 ~일거야 ( ~임에 틀림없어)

It must be다음에는 명사형태, 형용사가 올 수 있는데

오늘은 형용사가 오는 예문들을 연습하겠습니다.

 

It must be hard to learn a new language.

새로운 언어를 배우는 것은 분명히 어려울 거야.
It must be exciting to travel around the world.

세계 여행을 하는 것은 분명히 흥미로울 거야.
It must be challenging to run a marathon.

마라톤을 하는 것은 분명히 도전적일 거야.
It must be rewarding to help others.

다른 사람들을 돕는 것은 분명히 보람찰 거야.
It must be fun to go to a concert.

콘서트에 가는 것은 분명히 재미있을 거야.
It must be great to live by the beach.

해변가에 살면 분명히 좋을 거야.

 

3. I'm thinking of~; ~할까 생각 중이다

 

I’m thinking of going to the beach.

나는 바닷가에 갈까 생각 중이다.
I’m thinking of buying a new car.

나는 새 차를 살까 생각 중이다.
I’m thinking of learning a new language.

나는 새로운 언어를 배울까 생각 중이다.
I’m thinking of changing my job.

나는 직장을 바꿀까 생각 중이다.
I’m thinking of adopting a pet.

나는 애완동물을 입양할까 생각 중이다.
I’m thinking of trying a new hobby.

나는 새로운 취미를 시도할까 생각 중이다.


4. focus on 집중하다, 초점을 맞추다

 

I need to focus on my studies.

나는 내 공부에 집중해야 한다.


He tends to focus on the negative.

그는 부정적인 것에 집중하는 경향이 있다.


You need to focus on the future, not the past.

너는 과거가 아닌 미래에 집중해야 한다.


The company decided to focus on customer satisfaction.

회사는 고객 만족에 집중하기로 결정했다.


I’m trying to focus on my health.

나는 내 건강에 집중하려고 노력하고 있다.


We need to focus on finding a solution.

우리는 해결책을 찾는 데 집중해야 한다.


<영작 연습>

A : 앞으로의 계획이 뭐예요? 

B : 의사가 되기 위해 공부 중이에요. 

      사람들을 돕고 싶어요. 

A : 정말로 훌륭한 목표네요. 

     상당히 힘들 것 같지만요.

B : 맞아요, 그렇지만 저는 그 일에 대한 열정이 있어요.
     그럼 당신은요?
A : 언젠가 제 자신의 사업을 시작하려고 노력 중이에요. 

B : 창업, 정말 흥미롭네요.
     어떤 사업을 생각하고 있어요?
A : 유기농 음식을 주력으로 하는 작은 카페를 생각하고 있어요.
B : 그거 정말 좋은 생각이네요, 특히 요즘 건강에 대한 관심이 높아지고 있으니까요. 

A : 그것이 지역 사회에 좋은 영향을 미치길 바라요.

 

<본문 무료 다운로드>

https://drive.google.com/file/d/1nKJyZemjp-e_wXFFw7cv_Z8-jlq7ZIZb/view?usp=sharing

 

Daily conversation 3 그렇지만 저는 그 일에 대한 열정이 있어요..pdf

 

drive.google.com

 

반응형

'Daily conversation' 카테고리의 다른 글

5. Autumn is indeed picturesque.  (1) 2023.11.20
4. Are you stressed?  (1) 2023.11.14
2. I hope to visit Paris someday.  (0) 2023.11.02
1. Looking forward to it.  (0) 2023.10.29

댓글